Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

Συνεργασία με 14ο Δημ. Σχ. Ηρακλείου




Συνεργασία:
Γ2 τάξη 1ου Παπάγου - Γ τάξη 
14ου Ν. Ηρακλείου




Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν

Γιώργος Γαμβρινός, Νικολέττα Ψιλού, Έρη Σουρούνη, Μερόπη Μανταίου


Τάξεις - τμήματα

Γ2 1ου Παπάγου + Γ τάξη 14ου Ν. Ηρακλείου

Τίτλος project

«Η τέντα έχει τη δική της ιστορία»
Υποθέματα

Αναζήτηση ευρηματικών λύσεων για εικαστικές δημιουργίες, αποτύπωση στιγμών της μυθολογίας με τη δύναμη της φαντασίας των μαθητών, επαφή με «άχρηστα» υλικά, γνωριμία με τη βιβλιοδεσία και τη δημιουργία λευκώματος μυθολογίας.
Στόχοι

Κριτική προσέγγιση της Ιστορίας, βιωματική ανακάλυψη λεπτότερων πτυχών της μυθολογίας, εξέταση λεπτομερειών των έργων τέχνης που αναφέρονται σε γεγονότα της μυθολογίας, ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας, έκφραση συναισθημάτων.
Περιεχόμενο

Βαθύτερη γνώση της μυθολογίας μέσα από ουσιαστικό διάλογο και διαπραγμάτευση για το θέμα της απεικόνισης, ενσυναίσθηση της χωροχρονικής αλληλουχίας μέσα από την εικαστική δημιουργία, ψυχοκινητική καλλιέργεια.
Μεθοδολογία

Επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, βαθύτερη ενασχόληση με συγκεκριμένα μυθικά πρόσωπα και θεότητες, αφήγηση μύθων, σύγκριση διαχρονικών έργων τέχνης, υπόδυση ρόλων, θεατρικό παιχνίδι, συνεργασία σε ομάδες.
Χρονοδιάγραμμα

10ος-12ος/2014
Συνεργασία

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - 

Τάξη Γ, 14ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου - Τμήμα Γ2, 1ου Παπάγου.


Πεδία σύνδεσης με Α.Π

Ιστορία (να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την ελληνική μυθολογία και τις επιβιώσεις της στη γλώσσα, τη λογοτεχνία, την τέχνη, να έλθουν σε επαφή με την πολιτιστική τους κληρονομιά, να μάθουν να ερμηνεύουν σωστά έννοιες όπως χώρος, χρόνος, μύθος, πραγματικότητα, εκστρατεία, δωδεκάθεο, άθλος, ήρωας), Γλώσσα (εφαρμογή προφορικών οδηγιών για την εκτέλεση έργων, σχολιασμός προσώπων, καταστάσεων, συναισθημάτων), Ευέλικτη Ζώνη (εμπλουτισμός της γνώσης των μαθητών μέσα από αναζήτηση πληροφοριών και έργων τέχνης, διαμόρφωση κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος), ΤΠΕ (επίσκεψη επιλεγμένων διαδικτυακών τόπων).

Τι κερδίζουμε με αυτό το σχέδιο δράσης;
Κάθε προσπάθεια να αποδώσουμε εικαστικά αυτό που μαθαίνουμε π.χ. στην Ιστορία, συνδέεται με βαθύτερες νοητικές λειτουργίες. Λίγο πριν αποφασίσει ο κάθε μαθητής/ήτρια το θέμα που θα αποτυπώσει στον καμβά (στην προκειμένη περίπτωση στην τέντα), αναδιηγείται τον άθλο ή το μυθικό στοιχείο που βρίσκει περισσότερο ενδιαφέρον. Αυτό συμβάλλει στην καλλιέργεια της αφηγηματικής δεξιότητας, αλλά και στην απόκτηση εκφραστικού θάρρους, τα οποία αποτελούν μία σημαντική παιδαγωγική επιδίωξη. Επιπλέον καλλιεργείται η κριτική αντίληψη των μαθητών μας, καθώς πρέπει να εξηγήσουν, να δικαιολογήσουν, κατά κάποιον τρόπο, την επιλογή τους.

Διαδικασία
Τα κομμάτια της τέντας είναι άχρηστα κομμάτια από τοπικό επαγγελματία. Του τα ζητήσαμε, μας τα έδωσε... Μπαίνουμε πάλι στη διαδικασία της επανακύκλωσης λοιπόν. 

Ενώ ως κομμάτια άχρηστα για τον επαγγελματία θα πήγαιναν σε κάποιο κάδο αχρήστων, στα χέρια μας θα γίνουν σελίδες βιβλίου.

Τα κομμάτια λοιπόν πρέπει να σχεδιαστούν έτσι ώστε να δώσουν σελίδες.

Για να δώσουν τις ίδιες σελίδες υπάρχουν δύο τρόποι:

1. Μετράμε με χάρακα

2. Χρησιμοποιούμε ένα σταθερό κομμάτι ως πρότυπο.


Επιλέχθηκε το δεύτερο ως ταχύτερη διαδικασία. Τόπος σχεδιασμού... ένα γκαράζ, στο Χολαργό. Πάμε για διαθεματικό project, γίνεται και διαπροαστιακό! 

Νέο Ηράκλειο, Παπάγος, Χολαργός, Βάρη (οι τέντες), Αγία Παρασκευή...μέχρι τώρα...



Ευτυχώς για μας, παραλάβαμε έτοιμο το τεντόπανο με το πατρόν σχεδιασμένο επάνω σε αυτό. Ευχαριστούμε! Μετά η κοπή σε ίσα φύλλα ήταν παιχνιδάκι!
Συνολικά έχουμε στα χέρια μας 14 σελίδες, που περιμένουν να γεμίσουν από τη φαντασία των παιδιών!









Χαράσσουμε περιθώρια και προετοιμάζουμε τα πρόχειρα χαρτιά μας











Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2014

Συνεργασίας συνέχεια!

   Όπως ήδη γνωρίζετε, φέτος θα κατασκευάσουμε ένα λεύκωμα μυθολογίας από "άχρηστα" υλικά, σε συνεργασία με το 14ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου. Πρόκειται δηλαδή, να χρησιμοποιήσουμε κομμάτια από τεντόπανα, ως καμβά για να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και να ταξιδέψει στα προϊστορικά χρόνια. 
 
  Η αρχή, λοιπόν, έγινε! Αφού κόψαμε τις "σελίδες" του λευκώματος, χαράξαμε τα περιθώρια, έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα βιβλιοδεσίας.
 
    Εκτός όμως από αυτό αποφασίσαμε με τη βοήθεια της κυρίας
Έρης της εικαστικού του σχολείου μας, να φτιάξουμε με χαρτιά Α4 ένα πρόχειρο το οποίο θα χρησιμεύσει για να κάνουμε ένα προσχέδιο, προτού ζωγραφίσουμε επάνω στο πρωτότυπο.
 
Ιδού τα αποτελέσματα!
 
Για να δούμε, θυμόμαστε πώς μετράμε με το χάρακα; 
 
 Μπράβο, μια χαρά τα πάτε!
 
 
 
 
 Ολόσωστα! Μπράβο!
 
 
 
 Τέλεια, πρώτα μετράμε τα 4 εκατοστά που χρειαζόμαστε για το περιθώριο και έπειτα χαράσσουμε μία γραμμή από πάνω έως κάτω. Μετά από αυτό, θα υπάρχει αρκετός χώρος για να "δεθούν" όλες οι σελίδες σε ένα μοναδικό χειροποίητο λεύκωμα!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Έτοιμα!
 
 
 
 
Τώρα που χαράξαμε τα περιθώρια, ας ετοιμάσουμε και ένα πρόχειρο χαρτί για να μας βοηθήσει στο σχεδιασμό!
 
 
 
 

Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2014

Γεωμετρικά αναπτύγματα

Παρατηρήστε προσεκτικά τα στερεά στο βίντεο που ακολουθεί. Προσπαθήστε να απαντήσετε σωστά στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Πόσες έδρες έχει;
2. Πόσες ακμές έχει;
3. Πόσες κορυφές έχει;
 
http://www.learner.org/interactives/geometry/swfs/polyExplorer.swf


 
 

Ο Θησέας συναντά το Geoboard!

Στο σημερινό μάθημα των Μαθηματικών ασχοληθήκαμε με τον Θησέα! Μπορεί να μην έχουμε διδαχθεί ακόμα τα κατορθώματά του, όμως όλοι γνωρίζαμε τον μύθο για τον Μινώταυρο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο βοήθησε η Αριάδνη τον Θησέα να βγει από τον λαβύρινθο ζωντανός.
Με τη χρήση του Geoboard σχεδιάσαμε κι εμείς τον δικό μας λαβύρινθο, μετρήσαμε τις αποστάσεις ανάμεσα στις βίδες, εφαρμόσαμε την προπαίδεια για να υπολογίσουμε όλη την απόσταση και μάθαμε και Ιστορία! Σίγουρα το σημερινό μάθημα των Μαθηματικών ήταν διαφορετικό!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Geoboard και σκρατσοπίνακας!

 
Φέτος, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τα μαθήματά μας πιο ενδιαφέροντα, χρησιμοποιώντας πρωτότυπες και δημιουργικές κατασκευές, όπως το Geoboard και τον σκρατσοπίνακα.
 
Την εβδομάδα που μας πέρασε κάναμε μία πρώτη χρήση αυτών των εργαλείων, έτσι ώστε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε διάφορες χρήσεις τους, τόσο στα μαθήματα, όσο και για παιχνίδι και συνεργασία με την ομάδα μας!  
 
 




Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014