Κυριακή, 16 Μαρτίου 2014

Ανοιχτό μάθημα



Τι σημαίνει στ' αλήθεια "ανοιχτό μάθημα"; Τι διαφορές έχει το ανοιχτό μάθημα από το καθημερινό, συνηθισμένο μάθημα που πραγματοποιείται στη σχολική αίθουσα; Μερικά από τα βασικά  χαρακτηριστικά του είναι τα εξής:
 
1. Δεν πραγματοποιείται, απαραίτητα, μέσα στη σχολική αίθουσα.
 
2. Οι μαθητές μιλούν περισσότερο από τον δάσκαλο.

3. Οι μαθητές ανακαλύπτουν μόνοι τους τη νέα γνώση.
 
4. Οι μαθητές εργάζονται - συνεργατικά πάντα -   σε ομάδες της προτίμησής τους.
 
5. Γίνονται οι ίδιοι ερευνητές, ιστορικοί, δημοσιογράφοι και προσπαθούν να ανακαλύψουν την αλήθεια και την  πραγματικότητα μέσα από την αναζήτηση και την έρευνα.

6. Πολλές φορές, οι μαθητές επιλέγουν μόνοι τους  το θέμα, με το οποίο θα ασχοληθούν.

7. Με την ολοκλήρωση της έρευνας αποτυπώνουν σε τρισδιάστατη κατασκευή το θέμα της έρευνας - εργασίας (μακέτα), ή ετοιμάζουν μία παρουσίαση. 

Σας θυμίζει, φαντάζομαι, το σχέδιο εργασίας με την πλατεία της γειτονιάς μας, που δουλεύουμε εδώ και δύο μήνες περίπου. Σωστά! Αυτή η εργασία, πράγματι, έγινε με σκοπό να καταλάβετε ότι η γνώση είναι στα χέρια σας και σας περιμένει να την ανακαλύψετε. Το σημαντικό, δηλαδή, είναι να δράσετε εσείς οι ίδιοι με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον. Να κάνετε το σχολείο δικό σας!!!

Σε λίγες μέρες, άλλωστε, με σύμμαχο τον όμορφο, ανοιξιάτικο καιρό θα πραγματοιποιήσουμε άλλο ένα ανοιχτό μάθημα στην πλατεία και θα  θυμηθούμε , με την ευκαιρία, και το περσινό μας μάθημα, που μας άφησε  τόσο ωραίες αναμνήσεις 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου