Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

Συνεργασία με 14ο Δημ. Σχ. Ηρακλείου




Συνεργασία:
Γ2 τάξη 1ου Παπάγου - Γ τάξη 
14ου Ν. Ηρακλείου




Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν

Γιώργος Γαμβρινός, Νικολέττα Ψιλού, Έρη Σουρούνη, Μερόπη Μανταίου


Τάξεις - τμήματα

Γ2 1ου Παπάγου + Γ τάξη 14ου Ν. Ηρακλείου

Τίτλος project

«Η τέντα έχει τη δική της ιστορία»
Υποθέματα

Αναζήτηση ευρηματικών λύσεων για εικαστικές δημιουργίες, αποτύπωση στιγμών της μυθολογίας με τη δύναμη της φαντασίας των μαθητών, επαφή με «άχρηστα» υλικά, γνωριμία με τη βιβλιοδεσία και τη δημιουργία λευκώματος μυθολογίας.
Στόχοι

Κριτική προσέγγιση της Ιστορίας, βιωματική ανακάλυψη λεπτότερων πτυχών της μυθολογίας, εξέταση λεπτομερειών των έργων τέχνης που αναφέρονται σε γεγονότα της μυθολογίας, ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας, έκφραση συναισθημάτων.
Περιεχόμενο

Βαθύτερη γνώση της μυθολογίας μέσα από ουσιαστικό διάλογο και διαπραγμάτευση για το θέμα της απεικόνισης, ενσυναίσθηση της χωροχρονικής αλληλουχίας μέσα από την εικαστική δημιουργία, ψυχοκινητική καλλιέργεια.
Μεθοδολογία

Επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, βαθύτερη ενασχόληση με συγκεκριμένα μυθικά πρόσωπα και θεότητες, αφήγηση μύθων, σύγκριση διαχρονικών έργων τέχνης, υπόδυση ρόλων, θεατρικό παιχνίδι, συνεργασία σε ομάδες.
Χρονοδιάγραμμα

10ος-12ος/2014
Συνεργασία

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - 

Τάξη Γ, 14ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου - Τμήμα Γ2, 1ου Παπάγου.


Πεδία σύνδεσης με Α.Π

Ιστορία (να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την ελληνική μυθολογία και τις επιβιώσεις της στη γλώσσα, τη λογοτεχνία, την τέχνη, να έλθουν σε επαφή με την πολιτιστική τους κληρονομιά, να μάθουν να ερμηνεύουν σωστά έννοιες όπως χώρος, χρόνος, μύθος, πραγματικότητα, εκστρατεία, δωδεκάθεο, άθλος, ήρωας), Γλώσσα (εφαρμογή προφορικών οδηγιών για την εκτέλεση έργων, σχολιασμός προσώπων, καταστάσεων, συναισθημάτων), Ευέλικτη Ζώνη (εμπλουτισμός της γνώσης των μαθητών μέσα από αναζήτηση πληροφοριών και έργων τέχνης, διαμόρφωση κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος), ΤΠΕ (επίσκεψη επιλεγμένων διαδικτυακών τόπων).

Τι κερδίζουμε με αυτό το σχέδιο δράσης;
Κάθε προσπάθεια να αποδώσουμε εικαστικά αυτό που μαθαίνουμε π.χ. στην Ιστορία, συνδέεται με βαθύτερες νοητικές λειτουργίες. Λίγο πριν αποφασίσει ο κάθε μαθητής/ήτρια το θέμα που θα αποτυπώσει στον καμβά (στην προκειμένη περίπτωση στην τέντα), αναδιηγείται τον άθλο ή το μυθικό στοιχείο που βρίσκει περισσότερο ενδιαφέρον. Αυτό συμβάλλει στην καλλιέργεια της αφηγηματικής δεξιότητας, αλλά και στην απόκτηση εκφραστικού θάρρους, τα οποία αποτελούν μία σημαντική παιδαγωγική επιδίωξη. Επιπλέον καλλιεργείται η κριτική αντίληψη των μαθητών μας, καθώς πρέπει να εξηγήσουν, να δικαιολογήσουν, κατά κάποιον τρόπο, την επιλογή τους.

Διαδικασία
Τα κομμάτια της τέντας είναι άχρηστα κομμάτια από τοπικό επαγγελματία. Του τα ζητήσαμε, μας τα έδωσε... Μπαίνουμε πάλι στη διαδικασία της επανακύκλωσης λοιπόν. 

Ενώ ως κομμάτια άχρηστα για τον επαγγελματία θα πήγαιναν σε κάποιο κάδο αχρήστων, στα χέρια μας θα γίνουν σελίδες βιβλίου.

Τα κομμάτια λοιπόν πρέπει να σχεδιαστούν έτσι ώστε να δώσουν σελίδες.

Για να δώσουν τις ίδιες σελίδες υπάρχουν δύο τρόποι:

1. Μετράμε με χάρακα

2. Χρησιμοποιούμε ένα σταθερό κομμάτι ως πρότυπο.


Επιλέχθηκε το δεύτερο ως ταχύτερη διαδικασία. Τόπος σχεδιασμού... ένα γκαράζ, στο Χολαργό. Πάμε για διαθεματικό project, γίνεται και διαπροαστιακό! 

Νέο Ηράκλειο, Παπάγος, Χολαργός, Βάρη (οι τέντες), Αγία Παρασκευή...μέχρι τώρα...



Ευτυχώς για μας, παραλάβαμε έτοιμο το τεντόπανο με το πατρόν σχεδιασμένο επάνω σε αυτό. Ευχαριστούμε! Μετά η κοπή σε ίσα φύλλα ήταν παιχνιδάκι!
Συνολικά έχουμε στα χέρια μας 14 σελίδες, που περιμένουν να γεμίσουν από τη φαντασία των παιδιών!









Χαράσσουμε περιθώρια και προετοιμάζουμε τα πρόχειρα χαρτιά μας











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου