Οι νέες συνθήκες στη ζωή μας έφεραν αλλαγές και στην επικοινωνία μας. Σημασία έχει όμως να παραμείνουμε συνδεδεμένοι και... αγαπημένοι!
Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014
Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014
Ίδρυμα "Δόρα Στράτου"
Κάθε φορά που ανοίγουμε το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση, ακούμε συνήθως μοντέρνα μουσική, ελληνική ή ξένη. Πόσες φορές αλήθεια έχουμε ακούσει παραδοσιακά ακούσματα, δημοτικά τραγούδια ή τοπικούς χορούς; Πολύ σπάνια! Γι' αυτό, λοιπόν, προκειμένου να γνωρίσουμε ένα κομμάτι από την παράδοσή μας, επισκεφθήκαμε το Ίδρυμα "Ελληνικοί Χοροί - Δόρα Στράτου" μάθαμε για το έργο της ιδρύτριας και γνωρίσαμε από κοντά την ελληνική παραδοσιακή μουσική καθώς και τους τοπικούς χορούς και τις ενδυμασίες της πατρίδας μας.
Στο ανοιχτό θέατρο ακριβώς κάτω από τον λόφο του Φιλοπάππου, κάθε καλοκαίρι πραγματοποιούνται παραστάσεις με παραδοσιακούς χορούς.
Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014
Συνεργασία με 14ο Δημ. Σχ. Ηρακλείου
Τι κερδίζουμε με αυτό το σχέδιο δράσης;
Κάθε προσπάθεια να αποδώσουμε εικαστικά αυτό που μαθαίνουμε π.χ. στην Ιστορία, συνδέεται με βαθύτερες νοητικές λειτουργίες. Λίγο πριν αποφασίσει ο κάθε μαθητής/ήτρια το θέμα που θα αποτυπώσει στον καμβά (στην προκειμένη περίπτωση στην τέντα), αναδιηγείται τον άθλο ή το μυθικό στοιχείο που βρίσκει περισσότερο ενδιαφέρον. Αυτό συμβάλλει στην καλλιέργεια της αφηγηματικής δεξιότητας, αλλά και στην απόκτηση εκφραστικού θάρρους, τα οποία αποτελούν μία σημαντική παιδαγωγική επιδίωξη. Επιπλέον καλλιεργείται η κριτική αντίληψη των μαθητών μας, καθώς πρέπει να εξηγήσουν, να δικαιολογήσουν, κατά κάποιον τρόπο, την επιλογή τους.
Διαδικασία
Τα κομμάτια της τέντας είναι άχρηστα κομμάτια από τοπικό επαγγελματία. Του τα ζητήσαμε, μας τα έδωσε... Μπαίνουμε πάλι στη διαδικασία της επανακύκλωσης λοιπόν.
Ενώ ως κομμάτια άχρηστα για τον επαγγελματία θα πήγαιναν σε κάποιο κάδο αχρήστων, στα χέρια μας θα γίνουν σελίδες βιβλίου.
Τα κομμάτια λοιπόν πρέπει να σχεδιαστούν έτσι ώστε να δώσουν σελίδες.
Για να δώσουν τις ίδιες σελίδες υπάρχουν δύο τρόποι:
1. Μετράμε με χάρακα
2. Χρησιμοποιούμε ένα σταθερό κομμάτι ως πρότυπο.
Επιλέχθηκε το δεύτερο ως ταχύτερη διαδικασία. Τόπος σχεδιασμού... ένα γκαράζ, στο Χολαργό. Πάμε για διαθεματικό project, γίνεται και διαπροαστιακό!
Νέο Ηράκλειο, Παπάγος, Χολαργός, Βάρη (οι τέντες), Αγία Παρασκευή...μέχρι τώρα...
Ευτυχώς για μας, παραλάβαμε έτοιμο το τεντόπανο με το πατρόν σχεδιασμένο επάνω σε αυτό. Ευχαριστούμε! Μετά η κοπή σε ίσα φύλλα ήταν παιχνιδάκι!
Συνολικά έχουμε στα χέρια μας 14 σελίδες, που περιμένουν να γεμίσουν από τη φαντασία των παιδιών!






Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014
Συνεργασίας συνέχεια!
Όπως ήδη γνωρίζετε, φέτος θα κατασκευάσουμε ένα λεύκωμα μυθολογίας από "άχρηστα" υλικά, σε συνεργασία με το 14ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου. Πρόκειται δηλαδή, να χρησιμοποιήσουμε κομμάτια από τεντόπανα, ως καμβά για να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και να ταξιδέψει στα προϊστορικά χρόνια.
Η αρχή, λοιπόν, έγινε! Αφού κόψαμε τις "σελίδες" του λευκώματος, χαράξαμε τα περιθώρια, έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα βιβλιοδεσίας.
Εκτός όμως από αυτό αποφασίσαμε με τη βοήθεια της κυρίας
Έρης της εικαστικού του σχολείου μας, να φτιάξουμε με χαρτιά Α4 ένα πρόχειρο το οποίο θα χρησιμεύσει για να κάνουμε ένα προσχέδιο, προτού ζωγραφίσουμε επάνω στο πρωτότυπο.
Ιδού τα αποτελέσματα!
Για να δούμε, θυμόμαστε πώς μετράμε με το χάρακα;
Μπράβο, μια χαρά τα πάτε!
Ολόσωστα! Μπράβο!
Τέλεια, πρώτα μετράμε τα 4 εκατοστά που χρειαζόμαστε για το περιθώριο και έπειτα χαράσσουμε μία γραμμή από πάνω έως κάτω. Μετά από αυτό, θα υπάρχει αρκετός χώρος για να "δεθούν" όλες οι σελίδες σε ένα μοναδικό χειροποίητο λεύκωμα!
Έτοιμα!
Τώρα που χαράξαμε τα περιθώρια, ας ετοιμάσουμε και ένα πρόχειρο χαρτί για να μας βοηθήσει στο σχεδιασμό!
Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014
Ο Θησέας συναντά το Geoboard!
Στο σημερινό μάθημα των Μαθηματικών ασχοληθήκαμε με τον Θησέα! Μπορεί να μην έχουμε διδαχθεί ακόμα τα κατορθώματά του, όμως όλοι γνωρίζαμε τον μύθο για τον Μινώταυρο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο βοήθησε η Αριάδνη τον Θησέα να βγει από τον λαβύρινθο ζωντανός.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)