Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Ανοιχτό μάθημα



Τι σημαίνει στ' αλήθεια "ανοιχτό μάθημα"; Τι διαφορές έχει το ανοιχτό μάθημα από το καθημερινό, συνηθισμένο μάθημα που πραγματοποιείται στη σχολική αίθουσα; Μερικά από τα βασικά  χαρακτηριστικά του είναι τα εξής:
 
1. Δεν πραγματοποιείται, απαραίτητα, μέσα στη σχολική αίθουσα.
 
2. Οι μαθητές μιλούν περισσότερο από τον δάσκαλο.

3. Οι μαθητές ανακαλύπτουν μόνοι τους τη νέα γνώση.
 
4. Οι μαθητές εργάζονται - συνεργατικά πάντα -   σε ομάδες της προτίμησής τους.
 
5. Γίνονται οι ίδιοι ερευνητές, ιστορικοί, δημοσιογράφοι και προσπαθούν να ανακαλύψουν την αλήθεια και την  πραγματικότητα μέσα από την αναζήτηση και την έρευνα.

6. Πολλές φορές, οι μαθητές επιλέγουν μόνοι τους  το θέμα, με το οποίο θα ασχοληθούν.

7. Με την ολοκλήρωση της έρευνας αποτυπώνουν σε τρισδιάστατη κατασκευή το θέμα της έρευνας - εργασίας (μακέτα), ή ετοιμάζουν μία παρουσίαση. 

Σας θυμίζει, φαντάζομαι, το σχέδιο εργασίας με την πλατεία της γειτονιάς μας, που δουλεύουμε εδώ και δύο μήνες περίπου. Σωστά! Αυτή η εργασία, πράγματι, έγινε με σκοπό να καταλάβετε ότι η γνώση είναι στα χέρια σας και σας περιμένει να την ανακαλύψετε. Το σημαντικό, δηλαδή, είναι να δράσετε εσείς οι ίδιοι με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον. Να κάνετε το σχολείο δικό σας!!!

Σε λίγες μέρες, άλλωστε, με σύμμαχο τον όμορφο, ανοιξιάτικο καιρό θα πραγματοιποιήσουμε άλλο ένα ανοιχτό μάθημα στην πλατεία και θα  θυμηθούμε , με την ευκαιρία, και το περσινό μας μάθημα, που μας άφησε  τόσο ωραίες αναμνήσεις 

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Ημέρα της γυναίκας

Στις 8 Μαρτίου γιορτάζεται η Ημέρα της Γυναίκας. Γνωρίζετε, αλήθεια, τι συμβολίζει αυτή η γιορτή;
Στο κουίζ που ακολουθεί μπορείτε να μάθετε αρκετές πληροφορίες για το νόημα αυτής της ημέρας.
Θα ανακαλύψετε ότι κρύβει μέσα της πολύ δυναμισμό και αποφασιστικότητα!
Take Our Quiz!


Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Ο χαρταετός και η Κυρα- Σαρακοστή





Κάθε Καθαρή Δευτέρα
ανοιξιάτικε μου αέρα
στα παιδιά μας λες: εντάξει
ο αετός μας θα πετάξει 

Φρρρ! Ακολουθούνε κι άλλοι,
πιο μικροί και πιο μεγάλοι.
Ένας χάρτινος στρατός
Ξάφνου κολυμπάει στο φως.

Του αέρα οι καλεσμένοι,
στα πολύχρωμα ντυμένοι,
παν σε ουρανό γιορτάσι,
σκουλαρίκια, ουρά, κεφάλι.

Φύσα λεβεντιά μου αγέρα!
Κάθε Καθαρή Δευτέρα,
των παιδιών ψυχή και νους
χαρταετός στους ουρανούς.






Την Κυρά Σαρακοστή 
που 'ναι έθιμο παλιό 
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν 
με αλεύρι και νερό. 

Για στολίδι της φορούσαν 
στο κεφάλι έναν σταυρό 
μα το στόμα της ξεχνούσαν 
γιατί νήστευε καιρό. 

Και τις μέρες της μετρούσαν 
με τα πόδια της τα επτά. 
Κόβαν ένα την βδομάδα 
μέχρι να ’ρθει η Πασχαλιά.


Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

H ασπίδα του Αχιλλέα

 Πατήστε επάνω στην εικόνα!

 
http://www.edutv.gr/deyterobathmia/i-aspida-tou-axillea
 
Αν ψηφίζαμε τον πιο αγαπημένο ήρωα του Τρωικού Πολέμου, σίγουρα θα ήταν ο Αχιλλέας!
Κι αυτό γιατί ήταν ο πιο γενναίος, ο πιο δυνατός και ο πιο σκληροτράχηλος πολεμιστής όλων των εποχών. Σταθήκαμε στην ασπίδα του, φτιαγμένη από τον θεό Ήφαιστο, η οποία περιγράφεται αναλυτικά στο βιβλίο της Ιστορίας μας. Το κείμενο αυτό ήταν πηγή έμπνευσης για να την ζωγραφίσουμε με τον δικό μας τρόπο!


 





 
 

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Παιχνίδια με τον σκρατσοπίνακα!

Θυμάστε τις χριστουγεννιάτικες ευχές που γράψαμε στον σκρατσοπίνακα;
Εκείνες οι ευχές είχαν γραφτεί ομαδικά, λίγο ζωγράφιζε ο ένας, λίγο ο άλλος ...
Πριν από λίγες μέρες όμως προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε ο καθένας μόνος του τον σκρατσοπίνακα και να εξασκηθούμε περισσότερο, γράφοντας τα ονόματά μας! 
 
 
 









Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

俳句

 
俳句, που θα πει "χαϊκού"
  
 
Αναρωτιέστε για τον περίεργο τίτλο αυτής της ανάρτησης; Τότε, θα πρέπει να σας συστήσουμε τα περίφημα γιαπωνέζικα ποιήματα "Χαϊκού", που θα πεί αστείος στίχος!
 
http://www.youtube.com/watch?v=r65UA5EhPA0
 
  
Δικαίως, βέβαια, θα αναρωτηθείτε ξανά: "Καλά, γιαπωνέζικα μαθαίνετε στο σχολείο, και όχι ελληνικά;" Φυσικά και μαθαίνουμε ελληνικά και μάλιστα τα χαϊκού που θα διαβάσετε παρακάτω, τα γράψαμε για να εξασκηθούμε ακόμη περισσότερο στον συλλαβισμό των λέξεων και στο σωστό χωρισμό της κάθε συλλαβής.
 
Σας φαίνεται απλό; Κι όμως δεν είναι τόσο! Τα χαϊκού που γράψαμε έπρεπε να έχουν 17 συλλαβές, τρεις γραμμές και να περιγράφουν μία συγκεκριμένη στιγμή από τη φύση. Εννοείται ότι θα ζωγραφίζαμε και μία εικόνα σχετική με το θέμα μας! Φανταστήκαμε, λοιπόν, ότι είμαστε φωτογράφοι και με τη φαντασία μας τραβήξαμε φωτογραφίες από τη φύση  που επαναλαμβάνεται ασταμάτητα και ατελείωτα, αιώνες και αιώνες. Ορίστε τα αποτελέσματα!
 




΅
 


Ελληνικά χαϊκού έγραψαν
 
ο Γιώργος Σεφέρης και παλαιότερα ο Σταυρόπουλος (1925)
 
 


 
 

 
<